Content

We’re on top of Finance

We’re on top of Finance

In deze vijfde case uit onze serie "On top of IT" nemen we je mee achter de schermen bij een toonaangevende hypotheekgroep, waar Orangeneer Peter als Product Owner de klantreis naar een hoger niveau tilt.

Kun je kort uitleggen op welk project je bent ingezet?

“Als Product Owner ben ik, samen met mijn team, verantwoordelijk voor de CRM-applicatie die een centrale rol speelt in ons klantcontact. We registreren alle contactmomenten, zodat we klanten altijd optimaal kunnen helpen en proactief kunnen benaderen. Daarbij staat ook hun financiële gezondheid op de lange termijn centraal, wat aansluit bij onze zorgplicht. Wie is er gesproken en wat is er afgesproken? Als CRM-team ontwikkelen en beheren we de applicatie, waarbij we ervoor zorgen dat het systeem altijd up-to-date is en meegroeit met veranderende regels en eisen.”

Wat maakt dit project zo uitdagend?

“Eigenlijk is het geen project, maar een continu proces, en dat past goed bij mij. Het is gaaf om met het team te bouwen aan een lange termijn visie. Dat ik als externe Product Owner deze kans krijg, zie ik echt als een compliment, want het is toch een stuk vertrouwen dat je krijgt. De uitdaging zit ‘m in het balanceren tussen ervoor zorgen dat we aan de regels voldoen en de wensen van klanten steeds een stap voor zijn. Of het nu gaat om klantinteracties, privacyregels of technologische innovaties, elke dag brengt weer iets nieuws."

Digitalisering heeft de hypotheekwereld flink veranderd. Hoe ervaar jij dat in je dagelijkse werk?

“Steeds meer processen worden verder geoptimaliseerd door automatisering. Een goed voorbeeld hiervan is de digitalisering van het aanvraagproces voor een hypotheek. Waar klanten voorheen nog fysieke documenten moesten aanleveren, zie je nu een duidelijke verschuiving naar een meer gestroomlijnde aanpak met data en slimme koppelingen, zoals die met het UWV. Dit versnelt het aanvraagproces enorm. Klanten willen immers direct weten of ze een huis kunnen kopen, en dankzij technologieën zoals ReadID, waarmee we paspoorten inlezen, kunnen we dat steeds beter mogelijk maken. De concurrent is natuurlijk ook bezig met deze ontwikkelingen dus je moet continu innoveren om voorop te blijven lopen.”

Wat hoop je dat de eindklant merkt aan jouw werk?

“Binnen de organisatie hebben we vanuit gebruiksvriendelijkheid ooit een ideaalbeeld gevisualiseerd zodat we de eindklant tijdens het aanvraagproces voor ogen blijven houden. Stel je voor dat iemand die voor het huis van zijn dromen staat het huis scant met zijn telefoon en meteen weet of zijn droom haalbaar is. Geen gedoe, gewoon in één oogopslag duidelijkheid. Super leuk om daar een bijdrage aan te leveren.”

Klaar om de digitale wereld te veroveren?

De hypotheeksector staat de komende jaren voor interessante digitale uitdagingen. We zoeken talenten zoals Product Owners, Business Consultants en IT-specialisten om mee te bouwen aan de toekomst. Heb jij de drive en expertise die we nodig hebben? Stuur een kort bericht naar career@orangecrest.nl, dan neemt Wilbert of Stefan contact met je op voor een kennismaking met een goede bak koffie. We kijken ernaar uit om van je te horen!

Terug

OrangeContent

More blogs