Daar sta je dan, 23 september 2020, Test Automation Days (TAD), Jaarbeurs Utrecht, in vol ornaat, met OrangeCrest polo. De eerste beurs dit jaar voor ons in analoge opzet. Stand, sprekers, bezoekers, presentaties, lunch, netwerkborrel. Het aantal aanmeldingen is door alle Coronaperikelen ruim lager dan andere jaren. Dit terwijl TAD dit jaar haar 10-jarig bestaan viert. Gaat deze beurs brengen wat we ervan hoopten? Nu, een week later is het me duidelijk. Het heeft ons zelfs meer gebracht.
Op 22 september aangekomen in Utrecht, stand opgezet, multimedia uitgetest, bijgebabbeld met Geert (van beeld en geluid) en kennis gemaakt met de organisatoren van de beurs. Eenmaal opgezet daarna nog stiekem een paar biertjes met Wilbert gedronken in Utrecht centrum. Op terras, op afstand, met registratie van de contactgegevens, zoals het heurt.
“on top of IT.”
Voordat we besloten om definitief deel te nemen aan de TAD, hebben we onderling veel discussie gehad. Heeft het zin? Komen er wel relaties? Is men niet te bang? Is het eigenlijk wel veilig? Eigenlijk is zo’n discussie bij voorbaat al kansloos. Het is een nieuwe situatie, en ten tijde van de Spaanse griep leefde ik nog niet en voor zover ik weet hadden ze toen ook geen IT seminars. Dus waar heb je het over? Maar hoe besluit je dan om door te gaan of toch te cancelen?
Back to the core
Het besluit hebben we genomen door eigenlijk gewoon onszelf te zijn. Vasthouden aan onze kernwaarden. De reden waarom we 2 jaar geleden OrangeCrest zijn begonnen. Voor lef en durf, voor het banen van nieuwe paden, en voor de menselijke factor, de teamgeest, het clubgevoel. En dit gevoel kun je deels uitstralen via een boodschap op social media, maar wordt vooral gevoeld in het persoonlijk contact. En daar gaan we voor.
Eind goed...
De beursvloer was niet druk, verre van zelfs. Maar de mensen die er waren zijn vrijwel allemaal op onze stand langsgekomen om kennis te maken. Geen vluchtige gesprekken, maar tijd voor elkaar en tijd om te onderzoeken waar de raakvlakken liggen. En een ieder weet dat dergelijke gesprekken meer waarde leveren dan 1000 uitgedeelde folders.
Persoonlijk contact, daarmee blijf je daadwerkelijk “on top of IT.”